16 augustus 2015

Oud kaasvat





 Tussen de verbouwing door probeer ik ook mijn decoratie
passend bij ons huis te maken. 
Dit oude kaasvat had ik al van mijn oma gekregen. 
In ons oude huis heb ik hier eigenlijk niets mee gedaan. 
Wel heb ik het altijd nog bewaard, waar ik nu wel blij mee ben. 

Het kaasvat was te 'oranje' van kleur. 
Ik ben vergeten een foto te maken hoe het kaasvat eruit zag. 
Daarom heb ik nog even een foto gemaakt met de restjes die 
onder de ijzeren delen nog in originele kleur zijn gebleven. 
Ik heb het kaasvat eerst een nachtje in een badje met chloor gelegd. 
Het werd er mooi vergrijsd door, het oranje kleurtje was weggetrokken, 
alleen naar mijn idee nog een beetje te licht. 
Ik had nog een flesje loogbeits van Esatto staan in de kleur oude eik.
Veel over gelezen op ander blogs, dus toch maar eens zelf proberen!
Hiermee heb ik het kaasvat ingewreven en het heeft het juiste kleurtje 
gekregen, precies mooi sober en wat verweerd. 
Staat mooi met deze kruikjes ernaast,
 de kruikjes en het konijnenvelletje heb ik bij Carola gekocht, 
dit is mijn favoriete adresje wat betreft sobere, stoere decoratie! 

Leuk om te zien dat ik er weer nieuwe volgers bij heb!
Een lieve groet, Leonie

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk nieuw blog heb ik net ontdekt...
    Ik heb me meteen aangemeld als volger.
    Fijne avond nog.

    Groetjes,
    Inge
    www.mychoice-inge.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen