8 september 2015

Gashaard



Toen wij dit huis kochten stond er een enorme schouw in het huis.. 
echt zo een waar je vroeger een grote pan onder kon hangen. 
Later is er een gashaard in geplaatst, want er zat een gasaansluiting. 
We besloten al snel dat deze enorme schouw 
gesloopt moest worden, het nam te veel ruimte in beslag. 


Op deze plaats wilden we een 
kastenwand maken voor een speelgoedkast en een computerkast. Toen eenmaal de schouw gesloopt was vond Jan het toch wel heel leuk om iets van een openhaard terug te plaatsen. Het rookkanaal 
zat er tenslotte nog. We kwamen op het idee om iets in de kastenwand te verwerken, zodat het niet teveel ruimte in beslag zou nemen.


 Ik heb het idee van deze gashaard bij Carola van landelijk en sober wonen *klik* gezien.. dus alle eer aan Carola.. die dit idee zo heeft bedacht. Als je via haar webwinkel spullen wilt bekijken kom je altijd in haar prachtige woonkamer terecht.. zoveel inspiratie!  Ik ga meestal nooit met lege handen naar huis..Wel hebben we onze eigen stijl aan de gashaard gegeven. Ik ben blij met het eindresultaat.. en het geeft ook gezellige warmte. Het afgelopen weekend vond ik het niet vervelend dat het zo koud was, we hebben de gashaard voor het eerst aan gehad! 


Dit toefje heb ik van mijn tante voor mijn verjaardag gehad..
 ze heeft dit zelf gemaakt, leuk he?! 


Leuk dat jullie geïnteresseerd zijn in mijn blog en er steeds nieuwe volgers bij komen. 
Heel leuk om jullie reacties te lezen! 
Fijne week..

Een lieve groet, Leonie

16 opmerkingen:

  1. Hoewel ik een grote schouw vaak prachtig vind, snap ik ook dat het niet altijd ideaal is dat zoiets vaak ook veel ruimte inneemt. Dit is een hele mooie oplossing, fraai toegepast ook. Geen wonder dat jij uitkijkt naar koudere dagen ;-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je gashaard prachtig! Maar ja het zou raar zijn als ik dat niet vind. Mooi opgelost zo! Ik vind de balk eronder heel mooi staan. Zo maak je het lekker landelijk en sober. Het ziet er allemaal erg mooi uit! We gaan de komende tijd weer veel plezier beleven van onze haard! Liefs Carola

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wilde ook heel graag een gashaard, maar ik ben zo geschrokken van de prijzen dat het voorlopig even niet doorgaat.
    Maar het geeft wel meteen heel veel sfeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een verschil met de andere haard...deze is wel veel mooier.
    Mooie kleuren gebruik je.
    Fijne Avond.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi Mooi Mooi Leonie, echt een pracht oplossing !!
    Wij hebben wel een haard (maar die doet het helaas niet;-( en voorlopig te prijzig om de oplossing door te zetten)

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gaaf zeg! heel bijzonder, ik vond de haard bij carola ook al zo mooi:)
    leuk dat jij zo iets soortgelijks hebt, zo doe je nog eens ideetjes op.
    en toefjes zijn altijd leuk, en zeker als je ze krijgt!
    groetjes, Inge R

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige haard, daar ga je straks heel veel plezier aan beleven, ook mooi de oplossing met de kastenwand....allemaal erg mooi! Groetjes Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Halo Leonie,
    Heb je blog ontdekt, mooi sfeertje heb je, dus ga je volgen!
    Mooi, jullie haard en paneeldeuren, en dat toefje zou zo van Seizoen en Stijl kunnen komen, hihi
    Groetje,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie oplossing zo, prachtig een toch eigenlijk moderne kachel in zo'n stoer sober jasje. Ik vind de kasten ook mooi!

    Fijn weekend
    Liefs
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Op deze manier heb je niet alleen een prachtige haard, maar
    ook nog eens bergruimte...heel mooi gemaakt hoor.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi Leonie!
    Zag afgelopen week foto's via Anja Otto en volgens mij wonen we in het zelfde dorp! ;-)
    Heerlijk een haard, geeft zoveel gezelligheid!
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Echt supermooie haard, heel gaaf met die houten balk!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk, op dit moment, om je haard aan te kunnen doen, he? Jullie hebben een mooie oplossing gevonden voor de vervanging van die grote haardpartij. Heel geslaagd, hoor.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Leonie, Ik heb net je blog ontdekt en ben je meteen gaan volgen.
    Leuk! weer eens een andere blog!
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen