23 september 2015

Gordijnen

Gordijnen in ons nieuwe huis.. ik wist het echt niet..
 welk stofje, welke kleur, welke plooi..
Meestal heb ik al direct in mijn hoofd hoe ik het precies wil en wat ik mooi 
vind, maar de gordijnen vond ik erg moeilijk.
Eerst maar verduisterende rolgordijntjes in een lichtgrijze kleur opgehangen 
in de slaapkamers, in een kleur die overal bij past. 
Daarna ben ik veel stofjes gaan bekijken bij Hamsmade met Anja Otto.
Ik was bang dat het stofje al snel te donker zou zijn, maar Anja verzekerde mij dat dit juist heel erg mooi zou staan bij ons in huis. Na lang twijfelen toch voor de bruin/grijze stof gegaan in een linnenlook.

In ons grote voorraam die in de volledige breedte van onze woonkamer staat hangt een vouwgordijn.
Door de linnenlook komt het licht er mooi door heen en lijkt het totaal niet donker. Het vouwgordijn is zo mooi gemaakt, dat er geen naad 
in het midden zit.. helemaal blij mee!
De zijraampjes heb ik verder geen raamdecoratie opgehangen. 
Buiten zit een oud louvre luik, die ik ervoor kan klappen als dit nodig is.
Dan de gordijnen bij de achtergevel van de openslaande deuren. Het zou te rommelig worden om hier ook vouwgordijntjes op te hangen. Het zouden er dan 4 zijn in 2 verschillende hoogtes. Daarom heb ik gekozen voor overgordijnen. De roede hebben we zo hoog mogelijk gehangen onder het balkenplafond om de woonkamer niet in hoogte te onderbreken. Ik ben erg blij met het eindresultaat, ook hier, door deze lange gordijnen een sober sfeertje met een klassiek tintje. De gordijnroede komt bij de Karwei vandaan. Overal in huis heb ik dezelfde stof en kleur gekozen, ook boven.. maar dit volgt in een volgende post ;)


Leuk dat jullie geïnteresseerd zijn in mijn blog en er steeds nieuwe volgers bij komen. 
Heel leuk om jullie reacties te lezen! 
Fijne week..

Een lieve groet, Leonie



22 opmerkingen:

  1. Prachtig geworden en sober. Is de roede zwart?
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt supermooi geworden! Ik ben hier ook bezig met gordijnstoffen uit te zoeken, best lastig nog, heb al jaren alleen maar blinds hangen en ben zo nieuwsgierig hoe het straks word als ik ook gordijnen heb hangen!
    Liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig sobere stijl met een klassiek tintje!
    Het is heel mooi geworden!
    Het is ook altijd moeilijk om gordijn stof uit te zoeken. Je weet ook nooit wat de lichtinval doet.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze lijken erg op die van mij....ook linnen....ze staan ook bij jou prachtig!!

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! Fijn nu de herfst er weer aan komt, kan alles lekker dicht s'avonds!
    Liefs
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gordijnen uitkiezen vind ik zelf ook heel lastig, het is moeilijk voor te stellen hoe het uiteindelijk bij jou thuis zal staan. Maar dit is echt heel mooi geworden. Je hebt goede keuzes gemaakt!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze lijken wel een beetje op die van mij, hoewel dat rolgordijnen zijn, ha, ha! Maar ook ik was bang dat het aanvankelijk te donker zou zijn, maar dat staat juist mooi.
    Best moeilijk he, om gordijnen uit zoeken. Ik ben nog steeds blij met mijn overgordijnen, die precies in de kleur van mijn muren zijn. Staat zo mooi rustig.
    Veel plezier ervan, hoor!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb sinds december vorig jaar ook nieuwe overgordijnen , het was best moeilijk deze te kiezen .
    Ik hou van de transparantie van jouw linnen gordijnen , hier was dit niet mogelijk omdat de meeste ramen aan de zuidkant zitten .
    Mooi resultaat .
    Groetjes
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij ons zou linnen ook niet kunnen, ons raam heeft ook veel zonlicht, ik heb gekozen voor gordijnen met een linnenlook, wel de uitstraling, maar het gaat veel minder snel verkleuren. Samengesteld met een klein percentage linnen.
      Groet, leonie

      Verwijderen
  9. ik vind het prachtig! hier zul je veel plezier van hebben.
    groetjes, Inge R

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig je vouwgordijnen!
    En wat heb je leuk uitzicht ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi hangen ze zeg!
    Heerlijk dat je er nog een beetje door heen kunt kijken met je fantastische uitzicht op 'onze' plassen :-)
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. sommige dingen zijn idd heel moeilijk om een keuze voor te maken.
    Maar zo te zien goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind je gordijnen erg mooi. Je hebt een goede keuze gemaakt.
    Alles in dezelfde kleur geeft wel rust.

    Groetjes, Inge
    de knotwilg

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Vind je vouwgordijnen ook erg mooi.
    Wij hebben gritti op de muren en hebben dezelfde bank (bruin/grijze kleur) en zijn nu al maanden aan het zoeken naar vouwgordijnen.
    We hebben onze woonkamer en keuken volledig veranderd. En heel snel keuzes gemaakt voor wat betreft meubels ed. maar met die gordijnen blijf ik twijfelen.
    Snap het dan ook goed dat jij het ook moeilijk vond....
    Wil het liefst ook linnen maar dat is niet handig met al het zonlicht. Het verkleurt waar je bij staat...
    Ik zoek dus ook een gordijn die niet verkleurt naar wel een linnen uitstraling heeft.
    Aangezien ik 13 ramen heb moet het wel in één keer goed zijn.
    Bij jou is dat zeer goed gelukt!!
    Mag ik je dan ook vragen wat voor kleur en merk vouwgordijnen jullie hebben?

    Fijne avond,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk om te lezen, bedankt!
      Dit is inderdaad de perfecte stof voor vouwgordijnen, een linnen-look, maar niet de nadelen ervan. Het is een bruingrijze kleur. Ik heb deze kleur ook op mijn slaapkamer bij een muur met gritti erop. Staat ook erg mooi, dus ik kan je verzekeren dat het mooi staat bij jouw gritti muren! Ik heb het stofje uitgekozen uit heel veel stofjes bij anja otto interieur en verkoopstyling. Je kunt haar vinden via facebook. Zij weet ook precies welk merk stofje ik heb gekozen. Zelf weet ik het merk niet. Veel suc6 ermee! Lieve groet, leonie

      Verwijderen
  15. Ja een keuze maken is zo moeilijk. Maar ik vind ze prachtig. Wij hebben in onze erker ook linnen vouwgordijnen hangen. En net als bij jouw de achterkant alleen gordijnen. Wij hebben daar ook vier ramen en dat vond ik toen ook zo druk om daar vier vouwgordijnen te hangen. Leuk dat je met Anja naar Hamsmade bent geweest. Ze hebben alletwee zo'n prachtige smaak. Ik ga je nog eens bekijken en ga me bij je aanmelden.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi geworden, de donkere gordijnen geven veel sfeer.
    Ik vind het ook altijd moeilijk hoor, gordijnen zijn toch wel
    heel sfeerbepalend en als ze eenmaal hangen, haal je
    ze niet weer snel weg …

    Ik wens je veel plezier met deze mooie gordijnen maar
    dat gaat vast lukken ;-)

    hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dank je wel voor je berichtje op mijn blog. Je hebt zelf ook een leuke blog. En zo te zien aan de foto's ook een mooi en sfeervol huis. Je gordijnen zijn prachtig. Ik ga je posten volgen.

    Gezellig weekend Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Leonie, wat is jullie huis mooi geworden! groetjes Carola van Vliet ( Landelijk en Sober Wonen)

    BeantwoordenVerwijderen